وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

طرز تهيه خمير فوندانت

1393/3/13 15:28
1,928 بازدید
اشتراک گذاری

 
مواد لازم برای خمیر فوندانت
 
1/2 پیمانه شیرپرچرب
3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین (بدون طعم)
1 پیمانه کرن سیروپ
3 قاشق غذاخوری (42 گرم) کره
½ 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
2 قاشق چای خوری عصاره وانیل (یا اسانس وانیل بی رنگ)
1 قاشق چای خوری اسانس کره یا هر اسانسی که دوست دارید
14 تا 16 پیمانه  (1575 گرم تا 1800 گرم) پودر قند
2 پنس نمک
 
مواد مورد نیاز جانبی
شورتنینگ
گلیسرین اضافی (برای ورز دادن)
مقداری نشاسته ذرت
دستور سریع خمیر فوندانت
شیرتون رو داخل یک ظرف اندازه گیری یا پیرکس با گنجایش حداقل 2 پیمانه بریزید و ژلاتین رو بهش اضافه کنید.
 
 
بذارید برای 3 تا 4 دقیقه بمونه  تا ژلاتین داخل شیر حل شه و پف کنه.
 
 
مخلوط رو داخل مایکروفر بذارید و با قدرت بالا 1 دقیقه بهش حرارت بدید و کاملا همش بزنید. اگه ژلاتینتون هنوز کاملا حل نشده بود برای 15 ثانیه دیگه هم بذاریدش داخل مایکروفر. حتما بعد از هر بار حرارت دادن همش بزنید. ژلاتین باید کاملا داخل شیر حل بشه.
 
 
کرن سیروپ، کره، گلیسیرین، عصاره وانیل، اسانس کره و نمک رو داخل یه ظرف دیگه بریزید.
 
 
و بعد به مخلوط شیر و ژلاتین اضافه کنیدش و هم بزنید.
اگه کرن سیروپ نداشتید به جاش از گلوگز هم میتونید استفاده کنید.
مقدار زیاد شکر و حرارتی که به مواد میدیم از فاسد شدن لبنیاتی که داخل فوندانته جلوگیری میکنه پس نگران این موضوع نباشید و یا به جای شیر از آب یا آب میوه استفاده کنید .
 
 
مخلوط رو برای 2 دقیقه (یا تا وقتی که کره کاملا ذوب بشه) بذارید داخل مایکروفر. مخلوط رو هم بزنید و بذارید تا ولرم بشه.
10 پیمانه (حدود یک کیلوگرم) از پودر قند رو بریزید داخل استندمیکسر.
مخلوط ولرم شیر و ژلاتین رو بهش اضافه کنید.
 
 
با اسپچلا یا قاشق چوبی مخلوطش کنید تا وقتی با هم ترکیب بشن.
 
 
با سر خمیرزن (دوهوک) همزتنون و با سرعت پایین شروع کنید به هم زدن مخلوط و بقیه پودر قند رو هم یک پیمانه یک پیمانه بهش اضافه کنید.
 
 
خمیر فوندانت وقتی آماده است که مخلوط از دیواره های همزن فاصله بگیره و درو دو هوک جمع بشه.
 
 
روی یک سطح تمیز رو با روغن (شورتنینگ گیاهی یا روغن جامد یا روغن مایع که بدون عطر و بو باشه) چرب کنید و روش کمی نشاسته ذرت بپاشید تا از چسبیدن خمیر جلوگیری کنه.
دستتون رو با گلیسیرین یا کریسکو (کریسکو یه نام تجاریه و نوعی شورتنینگ گیاهیه که از تخم کتان و دانه سویا به دست میاد) کمی چرب کنید و فوندانت رو به سطح کارتون منتقل کنید.
 
 
کمی ورز بدید و روش کار کنید تا به شکل توپ دربیاد. خمیر هنوز کمی نرم و چسبنده است و باید به کمک پودرقند (یا نشاسته) اگه لازم بود به شکل توپ دربیاریمش.
 
 
خمیر رو به دو قسمت تقسیم کنید و هرکدوم رو بذارید داخل سلفون هایی که روشونو چرب کردید و کاملا بپوشونیدشون تا سطح خمیر خشک نشه. بهتره دوبار سلفون پیچش کنید. خمیرها رو بذارید داخل زیپ لاک یا یه ظرف دردار و بذارید تا فردا به همین شکل بمونه و استراحت کنه.
روز بعد روی یه سطح نچسب هرمقدار از فوندانت رو که نیاز دارید با کمی گلیسیرین ورز بدید تا نرم و قابل استفاده بشه.
 
 
 
اگه خمیر خیلی نرم بود بهش پودر قند اضافه کنید ولی دقت کنید که زیاد اضافه کردن پودر قند باعث میشه فوندانت خیلی سفت بشه و کار کردن باهاش خیلی سخت. خمیر رو باید با ورز دادن به کیفیت مناسب برسونید و اگه خیلی سفت بود با گلیسیرین ورزش بدید تا نرم بشه و باز هم دقت کنید استفاده زیاد از گلیسیرین میتونه باعث نرم شدن فوندانت بشه که باز مجبور میشید پودر قند بهش بزنید پس تا نیاز نداشتید ازش استفاده نکنید.
اگه قصد دارین خمیر رو رنگ کنید چون رنگ های ژله ای که برای رنگ کردن فوندانت رایج هستن خودشون گلیسیرین دارن ممکنه خمیرتون خیلی نرم بشه پس موقع ورز دادن و قبل از اضافه کردن رنگ از گلیسیرین کمتری استفاده کنید.
این فوندانت برای یک ماه تو دمای اتاق به خوبی میمونه و اگه میخواین بیشتر نگهش دارین دوبار سلفون پیچش کنید و داخل ظرف دربسته بذاریدش داخل فریزر و برای استفاده مجدد روز قبل از فریزر بیاریدش بیرون.
این مقدار مواد حدود دوکیلوگرم خمیر فوندانت بهمون میده.
پسندها (5)

نظرات (5)

مامان الهه
13 خرداد 93 15:39
خصوصی
حکیمه نیک بخت
13 خرداد 93 16:05
مامان امیرحسین جان
13 خرداد 93 18:15
ساناز جون ، عنوان این پست رو که دیدم از خوشحالی جیغ کشیدم.آخه چند وقت پیش واسه خمیر فوندانت همه شیرازو گشته بودم و آخرشم هیچ. ولی این که موادش خیلی نایاب به نظر میرسه. عزیزم یه راه راحت واسه رسیدن به خمیر فوندانت سراغ نداری که آدمای تنبل دعات کنن!
ساناز مامان متين
پاسخ
عزيزم يكي ديگه ميزارم كه با مارشمالو هست اكثر مغازه ها دارن خيلي راحتتره
آیدا
14 خرداد 93 13:58
عزیزم خیلی خوشحال شدم که پستو دیدم ولی از طرفی هم ناراحتم چن ما استندمیکسر نداریم هیجی چایگزینش نمیشه کرد؟همزن مدل دیگه داریم.من دستور خمیر فوندانت خیلی دیده بودم ولی این یکی متفاوت بود خیلی خوبه لطفا جواب بدید ممنووووون
ساناز مامان متين
پاسخ
من دو تا دستور برای تهیه خمیرفوندانت گذاشتم با مارشمالو هم خیلی راحتره ..همزن خیلی مهم نیست چون منم با همزن غذاسازم درست میکنم این یه سایت عالی که ترجمه از سایت خارجی است برداشتم
آیدا
14 خرداد 93 14:00
و ببخشید طعمش چجوریه؟؟؟معلولا خمیر فوندانت خیلی شیرینه و طعم دیگه ای نمیده اینم اینجوریه؟؟؟؟؟؟؟یا نمیشه بجای اینکه این همه پودر قند بریزیم نصفش آرد باشه که خیلی شیرین نیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مرسی
ساناز مامان متين
پاسخ
آیدا عزیز طعمش رو چون درست نکردم نمیدونم حتما همینجوریه عزیزم در مورد هر دستور تهیه ای میتونین همه مواد رو نصف کنین و درست کنین مشکلی پیش نمیاد