وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

حليم بادمجان مناسب براي افطار

1393/4/8 14:47
1,111 بازدید
اشتراک گذاری

حلیم بادمجون جزء یکی از غذاهای اصیل ایرونی،خوشمزه و البته پر کالری و در ایام ماه رمضان در اکثر سفره های سحر و به خصوص افطار دیده می شه ....

 

 

 مواد لازم:

بادمجون قلمی                      ۵/۱کیلو

گوشت سردست                  ۵۰۰تا۷۵۰گرم

پیاز متوسط                            ۲عدد

عدس                                  ۴۰۰گرم

برنج                                      ۴/۱پیمانه

کشک                                  ۴۰۰تا۵۰۰گرم

نعنا داغ پیازداغ                           برای تزیین

نمک و فلفل                             به اندازه لازم

طرز تهیه:

۱.گوشت رو همراه با پیاز(نگینی خرد شده)و مقداری زردچوبه با حرارت ملایم یکربع تا ۲۰ دقیقه تفت میدیم.

 

 ۲.بعد آب اضافه میکنیم تا اندازه ای که روی گوشت رو بگیره درشو میذاریم و اجازه میدیم خوب بپزه.

 ۳.عدس رو روی حرارت میذاریم تا بپزه زمانی که نیم پز شد برنج رو اضافه میکنیم تا خوب بپزن.

۴.زمانی که گوشت پخت ریش ریش میکنیم میریزیم تو قابلمه و بادمجونهای سرخ شده و برنج و عدس پخته شده رو هم اضافه میکنیم.

 ۵.آب گوشت رو همراه با مقدار دیگری آب به قابلمه اضافه میکنیم و با حرارت کم اجازه میدیم تا در کنار هم خوب بپزن.

 ۶.زمانیکه بادمجونها نرم شدن به کمک گوشت کوب میکوبیم.(در این مرحله اگه موادتون خیلی سفت بود دوباره آب اضافه کنید اگه آب گوشت داشتین همونه بریزین)*

 ۷.بعد از اینکه موادمون یکدست و کشدار شدن کشک رو اضافه میکنیم و روی حرارت هم میزنیم تا خوب جا بیفته.

 ۸.در نهایت پیاز داغ رو اضافه میکنیم بعد نمک و فلفلش رو اندازه میکنیم تا مطابق ذائقه مون باشه و از روی حرارت برمیداریم.من در این مرحله مقداری گردوی خرد شده هم اضافه میکنم همراه با کمی زعفرون دمکرده البته سلیقه ایه و حتما نباید استفاده کنید.

حلیم بادمجون رو در ظرف مورد نظرمون میکشیم و با پیاز داغ و کشک و گردو تزیین میکنیم.(من از مقدار کمی سیر داغ هم استفاده کردم نباید خیلی استفاده کنید)*

این غذا هنگام سرو باید کش بیاد و یکی از نشونه های خوب پخته شدنش کش آمدنش هست... 

 این غذا با نون تازه سرو میشه...نوش جونتون..

منبع : لازيكا 

پسندها (6)

نظرات (3)

مامان آیسو وآیسا
8 تیر 93 14:53
یعنی مردم دیگه
مریم مامان آیدین
8 تیر 93 17:47
واااااااااااااااای یکی منو بگیره مرسی عزیزم من بلد نبودم ولی چون عاشق کشک بادمجونم اینو هم حتما میدوستم
ساناز مامان متين
پاسخ
خیلی هم عالی عزیزم
الهه مامان مبین
9 تیر 93 0:14
وای چقدر دوست دارم . این 4 سالی که کرمونشاه بودم از این غذا توی رستوراناشون زیاد سرو میکردند . وای عالیه . البته خودمون هم داریماااااااااااااااااااااااااااا
ساناز مامان متين
پاسخ
نوش جونتون عزیزم