وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 23 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

طرز تهيه موهيتو

1393/4/8 16:00
2,666 بازدید
اشتراک گذاری

minty-lime-frozen-mojito-cl-x

 محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی های تابستانی

 

طرز تهیه

مرحله 1

ابتدا 4 قاشق عسل یا شکر را در ¼ فنجان آب جوش حل می کنیم .بعد از ملایم شدن شربت آن را همراه با نعناع داخل مخلوط کن می ریزیم تا با هم ترکیب شوند، سپس یخ و آب گاز دار را اضافه می کنیم، دوباره مخلوط کن را روشن می کنیم تا یخ ها کاملا خرد شوند و نوشیدنی به رنگ سبز در بیاید ، در انتها آب لیمو را اضافه می کنیم

مرحله 2

داخل لیوان ریخته و با برگ نعناع و برشهای لیمو آن را تزئین می کنیم . این نوشیدنی را می توانید 1 ساعت جلو تر از زمان سرو درست کنید و در یخچال نگهداری کنید

مرحله 3

موهیتو نوعی نوشیدنی است که با مخلوط کردن آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو تهیه می‌شود. در دستور اصلی تهیه موهیتو در کوبا از نعناع اسپیکاتا استفاده می‌شود که در این کشور محبوبیت زیادی دارد. زادگاه موهیتو (موخیتو) کوبا می‌باشد، اما در مورد زمان و چگونگی به وجود آمدنش، اطلاعات دقیقی در دست نیست. بعضی آن را به بردگان آفریقایی که در مزارع نیشکر کوبا کار می‌کرده‌اند نسبت می‌دهند و بعضی دیگر به کاوشگران انگلیسی که در مسیر خود در این جزیره پهلو گرفته‌اند. هرچه که باشد، وجود مزارع وسیع نیشکر و فراوانی گیاه نعنا در کوبا عامل اصلی به وجود آمدن این نوشیدنی بوده است. ترکیب شیرینی، طراوت لیمو ترش همراه با عطر و طعم دلچسب نعنا، این نوشیدنی را به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین نوشیدنی های تابستانی در جهان تبدیل کرده است

مواد لازم

  • 4 قاشق غذاخوری عسل یا شکر
  • 6 قاشق غذاخوری آبلیمو
  • 12-14 برگ نعناع
  • 2/1 فنجان آب گاز دار
  • 2 فنجان یخ
  • برش های لیمو تزئین
  •  

 

پسندها (8)

نظرات (12)

سهیلا مامان آیسا
8 تیر 93 16:06
عاشقشم
✿♡مامانی♡✿
8 تیر 93 16:14
سیو کردم ساناز جون.دست گلت درد نکنه.خیلی ماهی
ساناز مامان متين
پاسخ
خواهش میکنم
سمانه مامان صدرا
8 تیر 93 16:47
بنظر عالی میاد ولی اب گاز دار از کجا تهیه کنیم !منظورتون همون نوشابه سفیداست که تا حالا نخوردم؟؟؟/
ساناز مامان متين
پاسخ
نه نوشابه نیست اب گازدار تو فروشگاهها هست
مریم مامان آیدین
8 تیر 93 17:38
عاااااااااااااااالی بود سانازم خیلی دوست داشتم یاد بگبرم
ساناز مامان متين
پاسخ
خواهش میکنم مریم جون
آیدا
8 تیر 93 17:54
سلام عزیزم چقد خوشگـــــــــــــــــــــلتر شده روشو ببوس روزه هم قبول بازم هم سر زده پست هایمان را بپسندید با تشکر مهلاکوچولو
مامان شازده پاشا
8 تیر 93 20:49
دوستم من بازم اومدم پیشتون این نوشیدنیعااااااالیه برای افطار .مرررررررررسی
ساناز مامان متين
پاسخ
ممنون ولی کم لطف شدیا ااا
الهه مامان مبین
9 تیر 93 0:08
مثل همیشه عالییییییییییییییی .
مامان الهه
9 تیر 93 0:18
ساناز ماهم ممنون از مطالب خوبی که زحمت میکشی و پیدا میکنی و برای دوستات میذاری تا استفاده کنند . من که خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بهت رای میدم خانم
ساناز مامان متين
پاسخ
منم ممنونم از شما که همراهم هستین و خوشحالم دوستای خوبی مثل شما دارم
الهه مامان مبین
9 تیر 93 0:19
ساناز مامان متين
پاسخ
الهه جونم ممنون دوست خوبم
مامان سمیه
9 تیر 93 8:55
سلام دوست گلم سایتتون عالیه خیلی استفاده کردم.. من شمارو لینک کردم اگه اشکالی نداشته باشه چند تا از دستورات اشپزی رو هم میخوام کپی کنم . ممنون
ساناز مامان متين
پاسخ
ممنون
مامان هلیا جون
9 تیر 93 12:29
مرسی
مامان آیسو وآیسا
9 تیر 93 15:15
عالییییییییییییییییییییییییییییییییی
ساناز مامان متين
پاسخ
ممنون