وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 8 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

طرز تهیه توپک خرما مناسب برای ماه رمضان

1393/5/1 18:30
1,960 بازدید
اشتراک گذاری

این توپکها خیلی پرانرژی هستند و واسه ماه رمضان خیلی مناسبند. برای پذیرایی عید فطر هم ایده جالبیه، توی تبریز عید فطر مهمونها رو با خرما پذیرایی میکنند، این توپکها جایگزین خوبیه که مهمونهاتون رو ذوق زده کنید.

مواد لازم:

خرما 300 گرم

گردوی پودر شده نصف فنجان

کنجد نصف فنجان

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

پودر زنجبیل نصف قاشق چایخوری

پودر هل نصف قاشق چایخوری

کره 25 گرم

برای غلطاندن: گردو، بادام، پسته، کنجد سیاه و سفید، پودر گل محمدی

طرز تهیه:

من از این خرماهای سفت استفاده کردم، چون طعمش رو خیلی دوست دارم، شما میتونید از رطب استفاده کنید.

 

هسته خرماها رو در میاریم، اگه از رطب استفاده میکنید بهتره پوستش رو هم بکنید.

 

 

کنجد پوست نگرفته رو توی تابه بریزید و تفت بدید تا عطر کنجد بلند بشه، مراقب باشید زود میسوزه فقط کمی تفت میدیم تا خامیش گرفته بشه.

 

کنجد رو توی آسیاب پودر میکنیم. وای که چه عطری داره کنجد، وقتی کنجد بوداده رو میکس میکنی آدم رو مست میکنه.

 

کره رو توی تابه بریزید و خرماها رو توی تابه بریزید.

خرما رو با کره کمی تفت بدید.

 

یک فنجان آب بریزید و در تابه رو بگذارید تا خرماها نرم بشن، اگه از رطب استفاده میکنید نیازی نیست این مرحله رو انجام بدید،چون رطب نرمه.

وقتی آب کشیده شد، با پشت قاشق خرماها رو له کنید تا کالما یکنواخت بشه.

از روی حرارت بردارید. ادویه ها و پودر کنجد و گردو رو اضافه کنید.

و خوب مخلوط کنید.

یه سینی رو چرب کنید و دستاتون رو هم چرب کنید.از مواد به اندازه یک قاشق مرباخوری بردارید و توی دست گرد کنید.

توپکها رو توی هر کدوم از مواد بغلتونید و داخل یک کپسول کاغذی قرار بدید.

روزه تون رو با این توپک ها افطار کنید و منم دم افطار دعا کنید.

 
پسندها (8)

نظرات (4)

مامان مهری
2 مرداد 93 9:33
من ودم هر سال از این توپک ها بارطب درست می کنم خیلی عالیه یه وقت هایی تو پودر نارگیل هم می غلتونم... به جای ادویه هاش هم وانیل می زنم
ساناز مامان متين
پاسخ
به به دوستای هنرمندم آفرین
سهیلا مامان آیسا
2 مرداد 93 10:33
یعنی عاشقشم ولی من خرما رو با بیسکوییت پتی بور وگردو ونارگیل وکمی کره میکس می کنم و در آخر تو کنجد و نارگیل ومغر پسته و.... می غلتونم خیلی خیلی خوشمزه میشه.امتحان کن ضرر نداره
ساناز مامان متين
پاسخ
به به خیلی هم عالی سهیلا جون حتما عزیزم امتحانش میکنم
مریم مامان آیدین
2 مرداد 93 12:59
واااااااااااااای چه شیک و خوشمزه
ساناز مامان متين
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان محمد مهدي (مرضيه)
4 مرداد 93 9:40
من هم درست مي كنم و خيلي خوشمزه ميشه و كلي طالب داره