وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 10 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

دستورات غذایی در افزایش شیر مادر 1

1392/6/19 16:13
2,142 بازدید
اشتراک گذاری

دستورت غذایی:


۱- گندم را بو بدهید و با کنجد و خشخاش و نبات، قاووت درست کرده میل کنید.


۲- خوردن سیراب شیردان گوسفند، همراه با آب آن همه روزه عصرها...

....

۳- کباب پستان گوسفند.


۴- خوردن کاهو با سرکه شیره.


۵- استفاده از بعضی سبزی های خودرو در غذاها؛ مانند شنگ، غازیاقی و …


۶- رازیانه یکی از بهترین داروها برای افزایش شیر مادر است. رازیانه علاوه بر ایجاد تعادل هورمونی در مادر، محرّک بسیار خوبی برای ترشّح شیر است؛ امّا می تواند خونریزی دوره نفاس را تشدید کند بنابراین شروع مصرف آن باید پس از این دوره باشد. راه های معمول استغاده از این دارو عبارتند از: قاووت از مخلوط مساوی تخم رازیانه و نبات، روزی یکی دو قاشق چایخوری؛ دم کرده یا جوشانده تخم رازیانه، یک قاشق غذاخوری در روز؛ و یا عرق رازیانه، روزی دو بار و هربار نصف استکان چایخوری. داروی بدل یا مشابه رازیانه، بومادران است. در غیاب این دو، مصرف تخم شوید هم می تواند مناسب باشد.البته خوردن رازایانه در ÷سران توصیه نمی شود .


۷- جوانه گندم منبع سرشار ویتامین «ای» است و در ایجاد تعادل هورمونی و افزایش شیر مادر، یک داروی فوق العاده. روزی یکی- دو قاشق مربّاخوری از پودر خشک شده یا پنج – شش قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را به هر نحو که دوست دارید؛ میل کنید.


۸- سیاهدانه: ۱۰۰ گرم سیاهدانه را آسیاب کرده بلافاصله با یک شیشه بزرگ عسل(شیشه های ۹۰۰ گرمی عسل) مخلوط کنید و روزی ۳ قاشق چایخوری میل کنید.


۹- مصرف زیره به خصوص زیره سبز(در غذاها یا به صورت فرنی) یا مصرف آویشن.


۱۰- برخی دیگر از داروهایی که باعث افزایش شیر می شوند: تخم شاهتره، گلپر، بالنگو، زنیان، تخم ریحان و …، می توانید این داروها رابه دلخواه انتخاب کرده با نبات، مخلوط و آسیاب کرده میل کنید.


۱۱- مصرف مغزهای خام؛ به خصوص پسته، بادام و فندق.


۱۲- مصرف شیر گاو تازه و محلّی همراه با عسل، خرما یا شیره.(به شرط عدم حساسیت نوزاد)


۱۳- مصرف آب میوه های طبیعی که در منزل تهیه شده و با عسل شیرین شده باشد(در مجموع در دوران شیردهی بهتر است کمی مصرف خوراکی های آبکی افزایش یابد).


۱۴- خوراک کله پاچه به خصوص پاچه گوسفند.


۱۵- مصرف انواع آش و شوربا که در آنها، انواع بلغور، زیاد به کار رفته باشد و به ویژه خوردن هلیم.


۱۶- مصرف مالت جو.


۱۷- آب عسل: در یک لیوان آب، یک تا یک و نیم قاشق غذاخوری عسل را حل کرده کمی آب لیموترش تازه(و نه آبلیمو)به آن اضافه کرده و روزی دو سه لیوان، خنک و جرعه جرعه میل کنید. این نوشیدنی معجزه گر، علاوه بر رفع مشکلاتی ازجمله کم خونی، تاثیر مناسبی در افزایش شیر خواهد داشت.


۱۸- پوست تخم مرغ خام را دور نریزید؛ آن را شسته، خشک کرده و آسیاب کنید و روزی یکی دو قاشق چایخوری از آن را با کمی عسل مخلوط نموده میل کنید. این دارو، علاوه بر افزایش شیر، در افزایش تراکم استخوانها نیز بسیار عالی عمل می کند.


۱۹- شیر بادام یک مکمّل خوب برای افزایش شیر است: ۱۰ عدد مغز بادام خام پوست کنده را با یک لیوان آب و ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۵ دقیقه در مخلوط کن، مخلوط کنید تا معجون یکنواختی به وجود بیاید؛ این نوشیدنی پرخاصیت را خنک و جرعه جرعه میل کنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)