وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

آشپزی ( درست کردن مینی پیتزا )

1392/7/22 17:31
2,694 بازدید
اشتراک گذاری

..

 

 
مينى پيتزا

مواد لازم:
آرد به ميزان لازم
زرده تخم مرغ ٢ عدد...
شير ١ فنجان
خمير مايه ٢ قاشق چايخورى
روغن نصف فنجان
نمك نصف قاشق چايخورى

طرز تهيه خمير:
ابتدا خمير مايه رو با ٢ قاشق آب ولرم خوب هم مى زنيد و ١٠ دقيقه استراحت بديد. زرده تخم مرغ ، نمك، شير و روغن و خمير مايه را با هم قاطى مى كنيم و آرد را اضافه مى كنيم تا جايى كه نه چسبنده باشه نه سفت. يه خمير لطيفى بدست مياد كه آدمو ياد بچهگيا مى اندازه. خمير را ورز بديد و ١ ساعتى كيسه يا پارچه بكشيد روش. بعد از ١ ساعت حجمش ٢ برابر ميشه.
كف سينى آرد بپاشيد مانند عكس و خمير ها را به هر شكلى كه مى خواهيد در بياريد. من خودم به اندازه يه نارنگى خمير برداشتم م سافش كردم يه ليوان گذاشتم روش و قالب دايره درآوردم. شما مى تونيد ذوق به خرج بديد و شكل هاى ستاره، قلب يا هر چيزه ديگه. خلاصه دايره ها را روى سينى كه از قبل آرد پاشيدم مى زاريم. فر را از قبل داغ كرديم. سينى را وسط فر ١٥ دقيقه ١٨٠ درجه سانتى گراد. بعد بيرون مياريم نون ها را برعكس مى كنيم و سس پيتزا كه شامل سس كچاب همراه با كمى نمك و فلفل، روى نان ها مى ريزيم. من با قلمو زدم سس رو. هر موادى كه دوست داريد بريزيد.
سوسيس، ذرت،زیتون ... قارچ و رب گوجه روى نان ها ريختم. داخل فر يه ١٥ دقيقه گذاشتم كه خوب سمت ديگر نان بپزه بعد سينى را بياريد بيرون، پنير پيتزا هم بزنيد و بزاريد طبقه بالا و فر بالا را ٢ دقيقه روشن كنيد تا حدى كه پنير آب بشه
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان عرشیا
23 مهر 92 8:53
سلام مامانه قشنگ صبح بخیر ما دوباره اومدیم تو سایتتون ، هر وقت مییایم واقعا" لذت میبریم ممنون از زحمات شما


سلام عزيزم .خواهش ميكنم
راحله
23 مهر 92 10:00
سلاااااااااااااااااااام صبح بخیر خوشحالم چون دنبال غذا بودم برای شام که تو وبتون پیدا کردم