وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

آشپــزي (نكاتي در مورد زرشك پلو مرغ )

1392/7/27 12:47
2,092 بازدید
اشتراک گذاری

نكات آشپزي

 
روش صحیح سرخ کردن

1 - برای سرخ کردن، از روغن مایع استفاده کنید. البته، بعد از هر بار مصرف، روغن غذا را بگیرید و آن را دور بریزید زیرا روغن مایع بعد از یک بار سرخ شدن، نباید برای بار دوم استفاده شود.
2 - شروع سرخ‌کردن باید با حرارت کامل باشد و بعد حرارت کم شود، طوری‌که غذا به آهستگی سرخ شود. حواس‌تان باشد که روغن نباید دود کند.
3 - غذا را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید و هر دفعه، مقداری از آن را سرخ کنید....
4 - تکه‌های غذای سرخ‌شده را با یک انبرک یا سبد سیمی از داخل روغن بردارید ( با قاشق معمولی برندارید چون روغن همراه غذا باقی می‌ماند). سپس آن را فشار دهید تا روغن اضافی خارج شود. (این کار را در یک ظرف مشبک انجام دهید.)
5 - هنگام سرخ کردن باید از بستن در ظرف خودداری کرد، زیرا باعث می‌شود رطوبتی که از غذا بخار می‌شود، به داخل روغن برگردد. همین، باعث تخریب سریع روغن می‌شود.
پنج نکته برای سرخ کردن سالم‌تر
 قبل از این که مواد غذایی را به داخل روغن بیندازید، باید ابتدا روغن را تا درجه حرارت مناسبی گرم کنید (مثلا تا حدود190 درجه سانتی‌گراد). - از ظرف‌های آلومینیومی برای سرخ کردن غذا و نگه‌داری روغن استفاده نکنید. نمک به‌کار رفته در غذا، ظروف آلومینیومی را خراب می‌کند و باعث می‌شود آلومینیوم وارد روغن شود که مسمومیت‌زاست. ظروف آهنی و مسی هم به درد این کار نمی‌خورند، چون روند تخریب روغن را تسریع می‌کنند.
سبزی‌های منجمد را وقتی هنوز یخ زده‌اند، سرخ کنید تا کمتر روغن را به خود جذب کنند. (بیشتر ما تصور می‌کنیم بهتر است بگذاریم کاملا ماده غذایی از حالت انجماد خارج شود، بعد آن‌ را بپزیم.)
**یک کار اشتباه دیگر این است که کوهی از مواد غذایی را در تابه پر از روغن تلنبار کنید. این کار حرارت روغن را می‌گیرد. به این ترتیب، قبل از آن که آن لایه عایق مفید تشکیل شود، روغن داخل غذا نفوذ می‌کند و غذا را چرب می‌کند. ترد نشدن خوراکی‌هایی که در چنین‌تابه‌هایی انباشته شده‌اند، به همين دليل است .
 
*مرغی که بدون زردچوبه پخته می شود نرم تر است .

می توان مرغ را بدون پیاز با زعفران آب کرده هم سرخ کرده و پخت تا آب آن تمام شود که در اینصورت دیگر نیازی به رب گوجه فرنگی نیست-زرشک پفکی بهترین نوع زرشک است .

 زرشک را پاک کنید و دم و سنگ های آن را بگیر ید ....
زرشک را با آب ولرم یک لحظه بشویید تا شن های آن جدا شود و صاف کنید و در آب سرد 5 دقیقه بخیسانید و دوباره در آّبکش بریزید .

زرشک را آرام بشویید تا له نشود و رنگ آن بیرون نزند .

زرشک را با آب گرم نشورید چون له میشه.

موقع سرخ کردن زرشک را با کفگیر آرام هم بزنید تا نسوزد و 1 تا 2 دقیقه بعد از اینکه شکر را اضافه کردید حرارت را خاموش کنید.

به زرشک در حال سرخ شدن آب مرغ یا آب اضافه نکنید چون رنگ می اندازد و برنج را رنگی میکند.
میتوانید به زرشک شکر اضافه نکنید بسته به ذائقه میباشد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)