وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 2 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

بوراني بادمجان كبابي

1392/10/8 0:33
1,899 بازدید
اشتراک گذاری

250كيلو كالري در هر 100گرم بوراني بادمجان

 

 mavad-lazem

مواد لازم براي 6 تا 8 نفر 

زمان پخت 60 دقيقه 

بادمجان ................يك كيلو 

ماست شيرين ......................500گرم 

سير.......................چهار حبه 

نمك و فلفل ..............به ميزان لازم 

 tarz-tahie

 

بادمجان را در فر يا روي آتش كبابي كنيد تا مغز پخت شود .بعد از سرد 

شدن پوست بادمجان ها را به كمك آب سرد بكنيد . در صورت استفاده از 

فر بادمجان را با چاقو چند سوراخ كنيد و در سيني در كف فر با حرارت 180

درجه سانتي گراد حدود يك ساعت قرار دهيد تا كاملا بپزد سير له شده 

را به بادمجان بيفزاييد و به كمك گوشت كوب مواد را خوب له كنيد تا يكدست 

شود . سپس ماست و نمك وفلفل سياه را به آن بيفزاييد و مخلوط كنيد 

و مدتي در يخچال قرار دهيد تا كاملا سرد شود .در صورت تمايل ميتوانيد 

از سبزيجات خشك و معطر براي تزيين بوراني استفاده كنيد . 

 ..كبابي

خواص بادمجان 

 

بادمجان حاوي فيبر بالايي است و براي درمان يبوست و كاهش كلسترول 

مفيد است و به دليل داشتن پتاسيم بالا و سديم پايين براي كاهش فشارخون 

بسيار سودمند است . بادمجان باز كننده عروق خوني و تقويت كننده معده و 

ادرار آور است . خوردن بادمجان بوي عرق را در بدن از بين ميبرد و خاكستر 

بادمجان نيز به صورت مخلوط با سركه براي معالجه زخم هاي جلدي موثراست 

بادمجان به علت داشتن يك ماده سمي به نام سولاتين براي اشخاصي كه 

سابقه حساسيت دارند مفيد نيست .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

ترانه
8 دی 92 10:04
سلام ساناز جون امروز کلی سوپرایز شدم من خیلی بورانی دوست دارم تازه عاشقه بادمجونم هستم چند باری دیده بودم بعضیا بورانی بادمجون درست کردن تازه آمادشم تو سوپریا دیده بودم ولی به بار ماست خیار آماده خریدم خیلی بد بود پیش خودم گفتم باید بورانی بادمجونشم خیلی بد باشه به همین خاطر هیچوقت نخریدم الان که شما دستورشو برامون گذوشتین حتما" خودم درست میکنم دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده
شایلی
8 دی 92 10:07
سلام مامانی صبح بخیر اتفاقا" الان فصل بورانیه خیلی میچسبه من خودم تا به حال با بادمجون امتحان نکردم ولی فکر نکنم بد بشه امروز امتحان میکنم