وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

خــواص سبــوس برنــج

1392/7/9 22:59
1,492 بازدید
اشتراک گذاری

سبوس برنج

سبوس برنج از پیری زود رس جلوگیری می کند


عصاره سبوس برنج با تشکیل یک لایه بر روی پوست بعد از شستشو، از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و به این وسیله از پوست محافظت می‌کند. روشن کردن و صاف کردن پوست از دیگر خواص این روغن است. برای ساخت کرم‌های پوستی جهت رفع خشکی پوست و ترک خوردگی سرآرنج، زانوها، پاشنه پا، دست‌ها و نقاط دیگر بدن، از عصاره طبیعی سبوس برنج استفاده می‌کنند.
...

روغن سبوس برنج نه تنها با مرطوب نگه داشتن پوست باعث نرمی ‌آن می‌شود، بلکه با رطوبت‌دهی به پوست از ترک خوردن آن نیز جلوگیری می‌کند. همچنین با پاک کردن اکسیژن فعال از سطح پوست، از تشکیل پراکسید چربی که باعث چروک شدن و پیری زودرس پوست می‌شود جلوگیری می‌کند.


خاصیت دیگر روغن برنج، تغذیه پوست است. آنها كه پوست خشك و چروك خورده‌ای دارند، بیشترین استفاده را از این منبع غنی اسیدهای چرب می‌ برند. اگر یك شب، پوست‌تان را با برنج تنها بگذارید متوجه خواهید شد كه اسیدهای چرب و آمینه بسیار ارزشمندی كه به وفور در این روغن یافت می‌ شوند، آرام آرام از لایه‌های سطحی پوست شما عبور كرده و به اعماق پوست وارد می ‌شوند.

از این رو است كه مصرف طولانی مدت روغن برنج به صورت شبانه، روی پوست به افزایش خاصیت ارتجاعی و جوانی پوست و كاهش خط و خطوط پوست كمك قابل توجهی می‌ كند.


ترمیم پوست با برنج

کاربرد ویتامین B تنها به ریزش مو محدود نمی‌شود. این ویتامین در مواردی که فرد تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد بسیار مفید است، چرا که تجویز خوراکی و موضعی آن ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند برای این که پروتئین بدنشان تأمین شود باید گوشت بخورند. ولی در واقع این طور نیست، چرا که پروتئین موجود در گیاهان می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت و منابع حیوانی باشد، به خصوص که منابع حیوانی معمولاً با داشتن کلسترول بالا برای افراد مسن و بیماران قلبی چندان مناسب نیست. پروتئین درصد بالایی از وزن خالص برنج را تشکیل می‌دهد و این رقم به حدود 11 درصد می‌رسد و در صورت همراهی برنج با حبوبات مثل لوبیا و عدس به تنهایی و بدون مصرف گوشت، نیاز روزانه پروتئین فرد را تأمین می‌کند.
See More
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

راحله
7 مهر 92 8:51
خوردن ساقه طلایی را به همه دوستان و خوانندگان محترم توصیه میکنم چون سبوس داره







موافقم
ترانه
7 مهر 92 8:53
با این مطالب مفید و جدید شما میشه بچه هایی سالم و تندرست تربیت کرد


ترانه جان لطف داري ان شالا مفيد باشه