وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 19 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

3 مدل بيسكويت هاي زنبور و گل و پروانه با آموزش

1392/10/19 11:45
24,079 بازدید
اشتراک گذاری

بيسكويت زنبوري

1

2

3

5

6

6

مذل شماره 2 : 

1

مدل شماره 3 :

زنبور و كفشدوزك.....

..

 

 

مواد لازم برای بیسکویت: 

تخم مرغ................3 عدد

کره ......................500 گرم

پودر قند ................250 گرم

آرد ......................750 گرم

پکینگ پودر..............2/1 ق چایخوری

وانیل یا اسانس.........2/1 ق چایخوری 

 

مواد لازم برای کرم رویال آیسینگ: 

سفیده تخم مرغ ................2 عدد

پودرقند...........................450 گرم

آبلیمو.............................1 ق چایخوری

يا اين مواد :​

پودر مرنگ 4 ق غ به جاي سفيده تخم مرغ 
آب نصف لیوان
کرم تار تار يك هشتم ق چ
پودر قند 500 گرم
وانیل و یا اسانس


  

طرز تهیه بیسکویت: 

ابتدا کره ها را در ظرفی ریخته و با همزن میزنیم سپس پودر قند را اضافه می کنیم و به هم میزنیم .سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هم می زنیم .سپس وانیل یا اسانس را اضافه می کنیم.مواد خشک(آرد + پکینگ پودر) را که قبلا با هم مخلوط کرده ایم و الک کرده ایم را آرام آرام به مواد اضافه می کنیم .چون خمیر کم کم محکم می شود و همزن نمیتواند آن را هم بزند پس با دست آن را ورز می دهیم تا جایی که خمیر به دستتان نچسبد. اگر دیدید خمیر به دستانتان می چسبد میتوانید آرد اضافه کنید.سپس روی میزی که کار می کنید حتما آرد بپاشید و خمیر را بر روی آن با وردنه باز کنید. قطر خمیر حدود نیم سانتی متر باشدسپس توسط قالبهای مخصوص بیسکویت روی خمیر بگذارید و سپس خمیر اضافی اطراف آن را بردارید و خمیر طرح دار را روی سینی فر که قبلا با روغن مایع چرب کرده بودید بگذارید.درجه حرارت فر روی 180 و به مدت 12 الی 15 دقیقه برای هر سری کافی است.

 

نکته: اگر دیدید خمیر خیلی حالت نمیگیرد و نمیتوانید از روی میز کارتون به سینی فر انتقال دهید برای 15 دقیقه خمیر را درون یخچال بگذارید.

 

نکته: اگر نمی دانیدکه چه موقعی بیسکویتها را می توانید از فر بیرون بیاورید ؛ کافی است پشت بیسکویت ها کمی قهوایی شوند سپس می توانید آنها را خارج کنید . اما مواظب باشین زیاد درون فر نمونه چون در اینصورت خیلی بیسکویت خشک میشه .

  

طرز تهیه کرم رویال آیسینگ: 

این کرم فقط مخصوص طراحی روی کیک و بخصوص بیسکویت ها می باشد.خاصیت این کرم طوری است که به راحتی آماده می شود و طعم خاصی ندارد و اگر بیرون بماند خیلی زود خشک می شود. یعنی وقتی روی بیسکویت ها را تزئین کردین پس از چند دقیقه اگر بیسکویت ها را روی هم بچینید ؛ کرم پخش نمی شود و همانگونه روی بیسکویت ها باقی می ماند .ابتدا سفیده را آنقدر به هم می زنیم که جای پره های میکسر روی آنها بماند و حتی اگر ظرف را برعکس کنید سفیده ها از ظرف نریزند.سپس پودر قند را اضافه می کنیم و به هم میزنید.در مرحله آخر هم اسانس را اضافه می کنیم .پس از اینکه کرم آماده شد آن را درون کاسه های کوچک تقسیم می کنیم و به هر کدام مقدار خیلی کمی رنگ مجاز خوراکی اضافه می کنیم سپس آن ها را درون ماسوره میریزیم و روی بیسکویت ها طراحی می کنیم .اما اگر ماسوره که سرش کوچک باشه نداشتین میتوانید درون نایلون های محکم بریزید و سر آنها را کوچک با قیچی ببرین و استفاده کنید.

يا با اين روش :

 پودر مرنگ و آب رو مخلوط میکنیم (  با آب سرد هم خوب ميشود ) و کمی هم میزنیم تا کف کنه. بعد کرم تار تار رو اضافه میکنیم. اگه ندارید حذفش کنید. 

پودر قند رو چند بار آسیاب کنید و هر بار الک کنید و در نهایت کم کم به مواد اضافه کنید و با سرعت کم همزن شروع به هم زدن کنید. 
وانیل رو هم اضافه کنید. 
هر اسانس بیرنگ دیگه ای هم جواب میده. مثلا اسانس بادام یا موز یا ..
سرعت همزن رو زیاد کرده و خوب هم بزنید. تقریبا 5 تا 10 دقیقه.
همینطور که میبینید... شما تیکه های نوک تیزی رو مشاهده میکنید که به مرور زمان هم فرمشون رو از دست نمیدن و همین شکل باقی میمونن. این یعنی ستیف پیک.
نکته بسیار بسیار مهم: به هیچ عنوان در هم زدن، زیاده روی نکنید چون بعد از تزئین و خشک شدن، باعث میشه که طرحتون کفی شکل بشه. پس دیگه بیشتر از ده دقیقه نزنیدش.
این کیفیتیه که باهاش دور گیری میکنیم و یا کیکها رو تزئین میکنیم. اگه میخواید وسط بیسکویت ها رو پر کنید یا اصطلاحا فلودینگ کنید... باید یه سیکل خسته کننده ای رو بگذرونید. یعنی هر بار نصف قاشق چای خوری بهش آب اضافه کنید و هم بزنید تا اینکه رقیق شه. اینقدر این کار رو ادامه بدید تا زمانی که وقتی یه روبان روی آیسینگ میکشید، روبانتون بعد از 5 تا 10 ثانیه توی آیسینگ محو بشه. اونوقت دیگه آماده است. فقط باید حوصله کافی داشته باشید و کم کم بهش آب اضافه کنید.
برای رنگ کردنش هم که از رنگ ژلی ویلتون و یا رنگ قطره ای آمری استفاده میکنیم. فقط به میزان کمی رنگ اضافه میکنیم چون رویال آیسینگ خیلی خوب رنگ میگیره. مگر دو رنگ قرمز و مشکی.
سطح کار رو با سلفون یا پارچه مرطوب میپوشونیم چون اگه هوا ببینه خشک میشه.
 

 
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

توت فرنگی (مامان علیرضا)
18 دی 92 11:22
سلام خصوصی
دخملی
18 دی 92 15:58
عزیزم کل کد های جاواتو پاک کن یه دونه یه دونه بزار ببین از کدومشه مشکل...حتما مشکل از جاوااسکریپ هاته اگه نشد یه بار قالبتو عوض کن ببین چی میشه
مامان زری
18 دی 92 23:30
سلام عزیزم من یه بار رویال آیسینگ درست کردم و بیسکوییت ها رو هم تزیین کردم ولی رویال آیسینگم خیلی خوب خشک نشد . مشکلم چی بوده؟ میشه جوابم رو تو وبم بدی ممنون میشم
مامان خونه
19 دی 92 11:46
سلام عزیزم.من شما رو تو وبلاگم لینک کردم.خوشحال میشم شما هم منو لینک کنید.
مامان پارسا
21 دی 92 18:02
وای دهنم آب افتاد، ولی کی حوصله داره درست کنه، راستی قالب این بیسکوئیت هارو از کجا میشه گیر آورد؟
ساناز مامان متين
پاسخ
به نظر من كه عالين
مامان هانا
24 بهمن 92 14:35
خیلی خوب بودن عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
Shahrzad
24 مهر 93 21:28
سلام عزيزم من دستور كرم آيسينگ رو با سفيده تخم مرغ درست كردم اما به اين شفافى نميشه من همه عكسايى كه ديدم از اين بيسكويت ها كرم روش خيلى صاف و شفافه ولى واسه من انگار كه حالت شكرك داره، يعنى دونه هاى شكرش (خاك قندش) كاملا مشخصه و زمانيكه خشك ميشه كه ديگه كاملا معلومه و زيباييش رو از دست ميده! اگه راهنمايى كنى ممنون ميشم
ساناز مامان متين
پاسخ
با پودر مرنگ درست کنین بهتر میشه وقتی خشکه کمی اب اضافه کنی و هم بزنی رقیق تر میشه
مولی
26 مهر 93 21:42
سلام خیلی خوشکل وبی نظیرن فقط میحواستم بپرسم این مقدارار مواد چقدر بسکوییت به ما میده