وب هنري من وب هنري من ، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره
سید محمد متین سید محمد متین ، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره

✫فرشته زمیني ما ✫(دانلودهای رایگان)✫

دستور تهيه شيريني كشمشي

1392/11/25 1:19
1,992 بازدید
اشتراک گذاری

شیرینی کشمشی

 

مواد لازم جهت تهیه شیرینی کشمشی برای 5 نفر

مواد مقدار واحد توضیحات
آرد سفید 500 گرم  
روغن 300 گرم جامد
روغن مایع 3 قاشق غذا خوری  
تخم مرغ 4 عدد  
کشمش 150 گرم تا 200 گرم
وانیل   به میزان لازم  
پودر قند 400 گرم

طرز تهیه : شیرینی کشمشی

 
 
سلام دوستای گل!  
...با مواد ساده و حتی بدون نیاز به همزن و فر! با طعم خوب و نوستالژیک برای همه مون!
 
 
1.این  کمی نونکی تره و نرم تر. داخلش پف داره. بهش فشار بیاری خرد میشه. "نمی شکنه " عکس بالا رو ببینید.
 
2.یه مدل هم خیلی خشک تر و ترد تره . اصطلاحا بازاری تره و اکثر شیرینی سرا ها اینطوری درست میکنن. میدونین کدومو میگم؟ دورش قهوه ای یه و انگار سوخته. شیرینیش هم نازکه و فشار بیاری "تق" میشکنه !
 
3. یه مدل هم که کلا مزه ش متفاوته و دستورش واسه خانم کاوه س و کره و آرد ذرت و ...داره. 
 
ابتدا روغن ها  رو هم میزنیم یه دست بشه . من روغن لادن طلایی میریزم .همیشه تو شیرینی و کیک پزی مواد تازه و مرغوب استفاده کنید تا شیرینی و کیک تون کیفیت بهتری داشته باشه 
 
 
پودر قندی که الک کردیم رو بهش اضافه میکنیم . کمی میزنیم تا یک دست بشه . این مراحل رو کاملا با چنگال یا همزن دستی هم میتونین انجام بدین.
 
 
اینجا روغن و پودر قند کاملا مخلوط یک دستی رو تشکیل دادن :
 
 
حالا تخم مرغها رو دونه دونه اضافه میکنیم . یعنی صبر میکنیم یکی ش حل بشه ...بعد اون یکی رو میریزیم . لابلای تخم مرغها وانیل رو هم میریزیم . شیرینی کشمشی باید یه مقدار وانیلش بیشتر باشه نسبت به شیرینیهای دیگه .
 
 
بعد از تخم مرغها ..آرد رو که قبلا  الک کردیم اضافه و باز هم هم میزنیم . واقعا توضیح و قلق خاصی تا اینجای کار نداره . خیلی ساده س. 
 
 
آرد رو که هم زدین (حتی با چنگال ) یه هم چین غلظتی به دست میاد:
 
 
کشمش ها رو بشورین و یه 5 دقیقه بزارین تو آب بمونن و نرم بشن . بعد درشون بیارین . یه خورده نم داشته باشن خوبه  :
 
 
کشمش خیس رو اضافه میکنیم .دیگه کشمش رو که اضافه کردین باید با قاشق هم بزنین . 
 
 
از مواد بالا میتونین توسط ماسوره ساده یا قاشق تو ظرف بچینین. من با ماسوره ساده ریختم.
 
 
حالا بزارین توی فر.  نشونه پختن این شیرینی اینه که بوش در میاد و دورش کمی قهوه ای میشه . حدود 15 دقیقه تو دمای 180 . 
فقط حتما اجازه بدین شیرینی ها خنک بشن بعد از کاغذ جدا کنید . 
میتونین تو تابه کاغذ روغنی بزارین و شیرینی ها رو توی اون بپزین . روی شعله پخش کن .فقط قبلش تابه داغ باشه و نیمه اول درش رو نزارین و نیمه دوم درش رو بزارین. 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

امیر
25 بهمن 92 1:31
سلام آپم با ولنتاین ممنون میشم بیایی.....
مامان امیرحسین
25 بهمن 92 11:47
سلام دوست عزیز من از مطالب وبتون خیلی خوشم اومده وهمیشه نگاه میکنم .با افتخار لینکتون کردم.اگه شما هم دوست داشتید به وبلاگ من سر بزنید
ساناز مامان متين
پاسخ
سلام .ممنونم . شما هم لينك شدين دوست عزيز
مامان جون محمدامین
27 بهمن 92 15:21
سلام عزیزم.دستت درد نکنه که دستور پخت شیرینی کشمشی رو گذاشتی ,من عاشق این شیرینی هستم.ساناز جون هنوز اسم محمدامین تو لینکیها نیستش.ممنون
ساناز مامان متين
پاسخ
سلام .نوووش جونتون . عزيزم هست من لينكتون كردم تو آرشيو لينكهاست جا نشده